مهم ترین نکات برای تشخیص خانگی ام اس
نوشته شده توسط : فدولا

شما با مطالعه ی آن ها قادر خواهید بود تا 63 درصد احتمال ایجاد ام اس در خود را تشخیص دهید اما تشخیص قطعی بیماری با روش های پیشرفته نظیر بررسی بالینی با MRI امکان پذیر است.
مشکلات بینایی یکی از شایع ‌ترین علائم بیماری هستند. التهاب بر عصب بینایی تأثیر می‌ گذارد و در دید مرکزی اختلال ایجاد می‌ کند. این امر می ‌تواند به تاری دید، دوبینی یا از دست دادن بینایی منجر شود. شما ممکن است بلافاصله متوجه‌ مشکلات بینایی ‌خود نشوید، چون آسیب‌ های وارده به بینایی ممکن است آهسته و تدریجی باشند. از آنجایی که بیماری های چشمی کم نیستند در تشخیص خانگی ام اس تنها نمی توان به این مورد اکتفا کرد.
گروه دیگر علائم شایع بیماری هستند که در تشخیص خانگی ام اس حتما باید مورد توجه قرار گیرند. MS بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می ‌گذارد. این بدان معناست که ممکن است سیگنال‌ های نامشخصی در سراسر بدن ارسال شوند و گاهی ‌اوقات هم هیچ سیگنالی فرستاده نشود. این امر به بی ‌حسی منجر می‌ شود. اگر بی حسی ادامه دار بود باید به ام اس مشکوک شوید و به پزشک مراجعه کنید. اگر بی حسی نشانه ای از بیماری باشد و جدی گرفته شود، درمان ام اس در مراحل اولیه امکان پذیر است.
درد مزمن و گرفتگی‌ های نامتوازن عضلات نیز در بیماری MS متداول هستند. به گفته ‌ی انجمن ملی بیماری شناسی عصبی، یک تحقیق نشان داد، نیمی از افراد مبتلا به ام اس، دچار درد هستند. شما ممکن است سفتی عضلات یا مفاصل و همچنین حرکات ناگهانی، دردناک و غیر قابل ‌کنترل اندام ‌ها را نیز تجربه کنید. در صورت مواجه با این نشانه ها نباید به سرعت به سمت مصرف خودسرانه مسکن ها برویم.
حدود 76 درصد از افراد در مراحل اولیه‌ ی بیماری دچار خستگی و ضعف بدون علت می‌ شوند. خستگی مزمن زمانی اتفاق می ‌افتد که اعصاب موجود در ستون فقرات تخریب می ‌شوند. این خستگی معمولا به ‌طور ناگهانی ظاهر می ‌شود و برطرف شدن آن چندین هفته طول می ‌کشد. این ضعف در ابتدا بیشتر در پاها رخ می دهد و توجه به آن بیشترین کمک را به تشخیص خانگی ام اس می کند.





:: برچسب‌ها: درمان ام اس , جدیدترین درمان ام اس , درمان ام اس طب سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: